5 September 2011

Idag fyllde min bonusson Simon 16 år. Har har gett sina önskemål om kvällens middag. Det blir spännande att se om han klarar av detta bland annat 10 st Creme Fraishe?! Närå det blir nog bara 1... Just nu förbereder jag mig inför Bosnien resan med teckenspråksmaterial som jag ska presentera för Bosnien Döv förbunds styrelsemedlemmar liksom lokala dövföreningarnas styrelsemedlemmar samt vi ska visa hur vår organisation (SDR) ser ut med stab, föreningar/länsförbund, SDR gåvan osv. Så de kan också visa hur deras ser ut och vad man kan arbeta utifrån detta. Samt det kommer en information kring FN-konventioner för funktionsnedsättningar Det som är intressant med det här träffen är att det finns tre olika folketniska grupper och om det var i hörandes omgivningen är det väldigt SVÅRT att komma överens men det här är döv gruppen och de har otrolig lätt att samarbeta med varandra! Det kan vara så att de ser inte som etnisk utan ser som "DÖV-identitet"? Jag ska försöka filma och ta bilder liksom lägga in här på bloggen under helgen. Men nu är det dags att gå till personalrum o ta en god lunch ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0