21 oktober, 2:e dagen av landskonfens

Idag hade vi ytterligare konferens, det var mycket diskussioner kring organisation, demokratiska process osv.
 
Under eftermiddagen hade vi en arbetsgrupp och det bestod av döva bolivianerna även svenskar UTAN att använda tolk! ( skrivtolk med en tolk ) Vid vissa stunder var vi tvungen att använda tolk för att få en klarhet av ord eller innehåll, detta stunder var det maximalt 5 minuter av nästan 4 timmars arbetet.. Imponerad! :-)
 
Det visade sig också att många av de var inte mer dövmedvetna utan var mer en viss osäkerhet på hur man ska hantera situation, kunna visa sig att vara stolt över att vara döv osv.
 
Det finns mkt att arbeta med detta, men man är på ett bra bit till målet.
 
Under kvällen efter avslutad middag som var mycket trevlig och socialt, gick flesta till sina rum för många är trötta.
 
Det gjorde jag också, loggade in på facebook, där fick jag syn på meddelande och klickade mig mig fra, skrattade lite sen när jag såg bilden... Detta var en tufft period för flesta, men efter att ha kört premiär för flera hurndra personer, kände vi oss starkare, var då mer dövmedvetna och kunde utföra saker som alla andra...
 
Det blev en bra grund för oss alla... Tänkte nu på Bolivianerna... Det tar sin tid, men när man når målet steg för steg så blir det också bra för alla andra.
Vill nämna att denna bild var tagen på Nerkies Allehanda eller Örebro Kurien, (Ser ingen av vad för typ av tidning) Och detta var tagen under år 1982 om jag minns rätt! :-)
 
 
Ha en trevlig kväll/ Dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0